Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
PříjemLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Elemental Shaman

Goto down 
AutorZpráva
Zereges




Poèet pøíspìvkù : 55
Join date : 06. 08. 11
Age : 30

Elemental Shaman Empty
PříspěvekPředmět: Elemental Shaman   Elemental Shaman EmptyThu Aug 25, 2011 3:04 pm

Trochu bych chtěl přiblížit shamana i ostatním, přejí příjemné počtení.
PS: Je to i pro mě abych měl všechno info na jednom místě Very Happy. Taktéž napsáním tohoto guidu sem se donutil zjístit některé věci Very Happy

1. Basic Info
Elemental Shaman je ranged DPS používající především Nature a Fire spelly. Nejlepší Shaman na PVE je troll díky Berserkingu. Může nosit mail, štít i off handu, mace, axe, polearm, dagger, fist a staffky. Což je celkem výhoda, protože můžete ninjovat skoro všechno Twisted Evil

2. Talent Spec
Já používám 57/14/0
Enhacement
Ancestral Knowledge - 10% intellect
Thundering Strinkes - 5% crit chance
Elemental Weapons - 63SP
Shamanistic Focus - 45% redukce mana costu na Shocky, Sčítá se s Clearcasting a Convection (až 95% redukce mana costu)

Elemental
Convection - 10% redukce mana costu
Concussion - 5% dmg done
Call of Flame - 6% dmg done laava burstem
Elemental Focus - Clearcasting (po critu, 2spelly mají snížený mana cost o 40%)
Elemental Fury - +100% crit damage
Eye of the Storm - -70% pushback (s consecration aurou není žádnej pushback)
Unrelenting Storm - 12% intelectu = mp5
Call of Thunder - 5% crit chance Lightning Bolt a Chain Lightning
Elemental Reach - 6y range, 15na Flame shock
Elemental Precision - 3% (79hit rating) hit rating, -30% threat
Lightning Mastery - -0,5s cast time
Storm, Earth and Fire - -2,5s CD na Chain Lightning, +60% dmg done ticku Flame Shocku, Earthbind totem dává 5s root při castu
Elemental Mastery - Skill, Následující dmg spell ma instant cast, na 15s +15% crit chance
Booming Echoes - -2s CD na Flame/Frost Shock, +20% dmg done Flame/Frost Shockem
Elemental Oath - 5% crit shance do raidu, +10% dmg done při clearcasingu z Elemental Focus
Lightning Overload - 33% chance při dmg Lightning Boltem a Chain Lightningem že se skill použije ještě jednou, za 0many, způsobující 0threat ale jen s 50% dmg
Lava Flows - +24% crit damage Lava Burstu
Totem of Wrath - totem, dává víc SP než flametongue, a na enemy v okruhu 40y zvedá crit chance o 3%
Shamanism - 10% dmg done Lightning Boltem, 20% dmg done Lava Burstem
Thunderstorm - Spell, doplní 8% many, dává dmg a odhazuje, nefunguje na bosse

3. Glyphy
Major
of Lightning Bolt - +4% dmg done Lightning Boltem
of Totem of Wrath - +30% spell power z totemu na 5min
of Lava - +10% spellpower na Lava Burst

Minor
of Thunderstorm - Thunderstorm neodhazuje a dává o 2% více many.

Pak je na výběr z těchto, ale ty už nezlepší vaší performance
of Renewed Life - Reinkarnace bez Reagentu
of Water Walking - Water Walking bez Reagentu
of Water Breathing - Water Breathing bez Reagentu

4. Staty
Nikde jsem nemohl najít přesná čísla (na Pseudo Power), kdyby je někdo znal tak je prosím zveřejněte.
Hit Rating (pokud není cap) > Spell Power > Haste Rating > Crit Rating > Intellect > MP5 > Spirit

Hit Rating
Zvedá šanci na hit, Hit Cap na raid bosse je 446 (17%), což se sníží na 14% díky talentu (367 hit rating), což se sníží až na 11% (289 hit rating) díky Sově (Improved Faerie Fire) nebo Shadow Priestovi (Misery)

Spell Power
Zvyšuje sílu kouzel (díky glyphu of Lava je SP na Lava Burst větší boost než na ostatní skilly), primární stat každého castera. SP Cap není

Haste Rating
Snižuje rychlost castu a snižuje global cooldown. 1% spell haste = 32,79 haste rating.
Base soft haste cap je 50% (snížení GCD na minimální hodnotu - 1s) což je nereálných 1640haste rating. Soft Haste cap pro šamana je takový, aby se mu cast skillů snížil na 1s (pro skilly Lava Burst a Chain Lightning, protože když by to bylo i na Lightning Bolt, tak by LBa CL měli cast time 0,7s a muselo by se 0,3s stejně čekat takže by to byl nevyužité staty) což je shodou okolností právě těch 50%
(Poznámka : někdo by si mohl myslet že haste 50% haste sníží cast time o 50%, není tomu tak, haste totiž ve skutečnosti nesnižuje cast time, ale zvyšuje rychlost castění, tedy 100% haste sníží cast time na polovinu a ne na 0)
není ovšem vhodné takhle over-killovat hastu, protože je spousta boostu co zvyšuje haste Wrath of Air Totem (5% haste), Retri Paladin (3% haste) nebo Sova (3% haste), Bloodlust (30% haste), Berserking (20% haste), Potion of Speed (15,25%), Elemental Mastery(15%) z čehož vyplývá že Bloodlust + Berserking = soft cap
Já bych to počítal jen na 15-25% (což je soft cap s totemem a berserkingem, bloodlust už ho převyšuje, ale ne o tolik) tedy
492 - 820 (656 haste rating, víc ratingu je klidně možné, hard cap není, skill co se castí se bude vždy castít a čím vyšší rating tim rychleji, ale GCD bude vždy max 1sekunda takže haste rating nad soft cap vám dps už nezvýší)

Crit Rating
Zvyšuje šanci na crit. 1% crit chance = 45,91 crit rating
Shaman si crit chance zvedne Talentama si to zvedne o 15%, Dalších 5% je od Fire Mage nebo Destro locka, 3% totem of wrath, 3% Arcane Mage (Focus Magic), pokud si vybere vás. 4,35 je z Potion of Wild Magic.
Crit chance také závisí od Intellectu (konkrétně to je Intellect/166,667 + 2,2) takže konktrétní číslo na crit cap se spočítat nedá
Při 1000int (8,2%) je hard cap 3159 crit rating a soft cap 2821
Při 1500int (11,2%) je hard cap 3021 crit rating a soft cap 2683
Při 2000int (14,2%) je hard cap 2883 crit rating a soft cap 2546
Pak jsou ale bossové co můžou zvyšovat šanci na crit (např. loatheb) a tam už jsou ty ratingy o dost nižší.

Intellect
Zvyšuje max manu o 15 * Intellect
Zvyšuje crit chance o Intellect / 166,667 + 2,2
Zvyšuje MP5 o Intellect * 0,12 (Díky talentu Unrelenting Storm)
Zvyšuje MP5 o nějakou malou hodnotu
(teoretický cap by byl 13800 při nulovém crit ratingu Very Happy)

MP5
Zvyšuje MP5 Smile
Tenhle stat ele shaman nevyužije tak moc jako předchozí

Spirit
Zvyšuje MP5 Smile
Tenhle stat ele shaman nevyužije tak moc jako předchozí

5. Rotace
Na DMG elemental shaman používá primárně tyto 3 kouzla
Lightning Bolt
Chain Lightning
Lava Burst
což dělá jeho rotaci poměrně jednoduchou.
Důležitou roli taky hraje Flame Shock, který ovšem není od toho aby byl jako dotka na targetu, ale pouze jako debuff, který vám zvýší crit chance lava burstu na 100% (Proto taky u shamana je haste rating více než crit rating, haste ovlivňuje 4 spelly, crit pouze 3)

Začíná se Flame Shock, Lava Burst, Chain Lightning a spamuje se Lightning Bolt, do něj se háže zase Chain Lightning a Lava Burst s Flame Shockem. Podle předpokládané délky fightu s bossem se hází Berserking a Elemental Mastery, když je délka delší než 3 minuty tak se to hodí dát na začátku a pak ke konci, ale ne tak aby se to krylo s Bloodlustem. Taktéž se nevyplatí používat oba skilly najednou pokud nepotřebujeete burst damage.
Elemental Mastery je nejvýhodnější dávat si na Lightning bolt, protože má nejdelší cast time, díky čemuž ušetříte bez hastu 1sekundu (narozdíl od 0,5 sekundy kdyby byl použit na chain lightning nebo na lava burst). Po Elemental Mastery je 15sekundový buff do kterého je třeba nacpat co nejvíce lightning boltů (největší boost). Taky je dobré elemental mastery použít v době kdy se následujícíh 15sekund bude moc pořád castit (žadnej stop cast, žádné běhání nebo něco podobného)
Nejhorší co můžete udělat je dát Berserking když je bloodlust, protože se dostanete pod 1s cast time a se skoro nulovým haste ratingem takže příjdete o nějaké to dps. Do Berserkingu se vyplatí dát co nejvíce lightning boltů protože mají nejdelší cast, tudíž se i sníží i větší část cast time, tedy je dobré dát Flame Shock, Lava Burst, Chain Lightning, Berserking a Lightning Bolty, po asi 3-5 Lightning boltech znova Chain Lightning a Lava Burst a další 2-3 Lightning Bolty než skončí berserking. Pak zase Chain Lightning, Flame Shock a Lava Burst.
U některých bossu se může použít i frost shock (Např. Anub'Rekhan když letíte, Ignis když castí Flame Jets), ale je nutné se zamyslet jestli nebude lepší obnovit Flame Shock.

Dále je nutné si uvědomit jaký mám equip a jak na tom budu s manou. Díky talentům (hlavně Clear casting) a vysoké šanci na crit (já mám s asi 1100intellectem a něco málo přes 500crit ratingem přes 40% na Lightning Bolt a Chain Lightning díky talentům) je cena většiny kouzel redukována o 40% (+ dalších 10% z talentu). Pokud vím že nebudu mít problémy s manou tak je vhodné Thunderstorm vůbec nepoužívat a klidně s manou dojet až na 0%. Pokud se ale jedná i jiného bosse (nepř. KT) tak se nebát tam točit i Thunderstorm (první při asi 90% a pak na CD) aby nám na 20% bosse nedošla mana a my koukali jako hloupí (nejsme priest, mage ani warlock nebo hunter, kteří mají možnost jak dělat alespoň minimální DPS i bez many - trošku OT : Ano vím že ani jednomu se zmíněných mana dojít nemůže, dávám to jen jako příklad rdps co mají buď range auto attack, nebo wandku).

6. Gameplay
Tady jen stručně, Je důležité vědět (alespoň přibližně) co na jakém bossovi dělat a podle toho se i zařídit a používat správně skilly na CD.
Jako enchant na zbraň se používá Flametongue Weapon, protože dává jako jediná SP.
Nezapomeňte si nahazovat Water Shield, dává pasivně 100MP5 a pokud vás něco praští tak vám to dá manu. Má 3 charge a většina skillu od bosse ho neprocuje, ale i tak je dobré si kontrolovat zda ho mám nahozený a klidně si ho i obnovit během fightu, když se zrovna běží nebo letí nebo nemůžete castit ostatní skilly z nějakého důvodu, přecejen, nestojí žádnou manu.
Jídlo - Ryba (46SP, 40Stam), popř. Hit jidlo (40Hit, 40Stam) pokud nemáte cap
Flaska - Flask of the Frost Wyrm (125SP)
Scroll - Scroll of Intellect VIII (48 Intellect)
Potion - Potion of Speed (500Haste na 15s) popř. Potion of Wild Magic (200SP, 200rit na 15s)
Podle toho zda jsou v raidu další shamani je dobré se domluvit kdo jaké totemy bude používat. Z těch užtečných totemů máme na výběr

Fire
Totem of Wrath - 280SP, 3% crit chance (Raid) // Lepší než Flametongue, nesčítají se
Frost Resistance - 130 Frost Resist (Raid) // Nesčítá se s paladin aurou

Water
Healing Stream - Heal 25HP každé 2sekundy (Party) // Normálně ho používám, je sice skoro na nic, ale ostatní totemy jsou úplně na nic, viz následující 3 řádky
Mana Spring - 91MP5 (Raid) // Nesčítá se s BoW (který dává 92(110) MP5), neoplatí se používat, jen jestli v partě není holy paladin nebo resto shaman (jeho totem dává 109MP5)
Cleansing - Každé 3sekundy odstraní Disease a Poison (Party) // Na některé bosse
Fire Resistance - 130 Fite Resistance (Raid) // Nesčítá se s paladin aurou

Wind
Wrath of Air - 5% spell haste (Raid) // Domluvte se s druhým šamanem kdo hází Wrath of Air a kdo Windfury
Windfury - 16% meele haste (Raid) // - | | -
Nature Resistance - 130 Nature Resist (Raid) // Konečně něco co nemá paladin Very Happy

Earth
Stoneskin - 1150 armor (Raid) // Sčítá se s devotion aurou, takže je užitečný
Earthbind - 5s root + spomalení movement speedu (Enemy) // Někdy se dá použít, např u XTčka nebo Glutha
Strenght of Earth - 155 Strenght a Agility (Raid) // Využitelný jen když není DK, nestackuje se s Horn of Winter, pokud ale máte body v Enhacing totems tak je dobré se domluvit s DK, že nemusí dávát horn, protože vy uděláte víc
Tremor - Jednou za 3-5s shodí Fear, Charm a Sleep (Party) // Občas se může hodit, třeba i jen na trashi

Je taky důležité si uvědomit že totemy vydrží jen 5min a fighty s bossem mohou být i delší takže je dobré vhodné je pak i obnovit, taky je důležité že totemy mají range jen 30y a vaše skilly mají 36 (40) takže pokud castíte na maximální range tak tank nemá např stoneskin totem, čehož je škoda. Takže je dobré hodit totemy někam doprostřed, ale zase né tak aby se na ně něco spawlo a zničilo je.
Pozn. Při použití skillu Call of *** se neaktivuje Glyph of Totem of Wrath, takže je nutné vysumonit Totem of Wrath a k němu pak ostatní 3.


7. Gear
Výše jsem už popsal na jaké staty se zaměřovat a kterým se vyhýbat. teď bych se zaměřil více na set bonus, enchanty a gemy

Set Bonusy
T7 2 - -5% Mana cost Lightning boltu // nic do dps ...
T7 4 - +10% crit strike dmg Lava Burst // tenhle je skvělej
T8 2 - +20% dmg ticku Flame Shocku // což není tak skvělé jako +10% lava burst (Nepočítal sem kolik je to přesně, ale od oka to udělá asi o 15-25% míň než ten lava burst)
T8 4 - 8% crit dmg lightning boltu jako DoT za 4s // samo o sobě taky nic moc, nevím totiž jestli to tiká jednou za sekundu, za dvě nebo za 4, taky nevím jestil se to stackuje nebo jen přepisuje a jestli ten tick může critnout. Každopádně tohle + set bonus za 2 části je dohromady asi tolik jako set bonus z T7 za 4 části (akorát T8 má lepší staty než T7, ale aby se to vyplatilo tak by se musel posbírat najednou, takže já budu chodit asi s T7)

Enchanty
Head - 30SP, 20Crit - reputace s Kirin Tor
Shoulder - 24SP, 12Crit - reputace s Sons of Hodir
Back - 23 Haste Rating
Chest - 250 Mana, pokud chcete vážně maxovat DPS tak si můžete dát 10ke všem statům což vám dá o 100many míň a o 0,05crit víc Smile
Wrist - 30SP
Hands - 28SP
Waist - Eternal Belt Buckle (19SP za gem) - Blacksmith
Legs - 50SP, 30Stam - Tail
Feet - Icewalker (12Hit, 12Crit)
Shield - 25Intellect
Weapon - 63SP nebo Black Magic (250Haste rating na 10s na proc - s tím nemám zkušenosti nevím jak často to procuje)

Gemy
Meta Slot
Chaotic Skyflare Diamond - 21Crit, 3% Crit damage - Na splnění stačí pouze 2 modré, velmi nenáročné

Red slot
Runed Scarlet Ruby (R) - 19SP

Blue slot
Royal Twilight Opal (P) - 9SP, 12Stam
Lambent Forest Emerald (G) - 8Hit, 12Stam

Yellow slot
Reckless Monarch Topaz (O) - 9SP, 8Haste
Veiled Monarch Topaz (O) - 9SP, 8Hit
Ridiq Autumn's Glow (Y) - 16Hit

Tohle jsou rozumné možnosti, některé jsou lepší, např. bez hitcapu by mohl být lepší 9Sp a 8Hit než 19SP, ale protože (jak už jsem psal výš) neznám hodnoty PP tak nevím o kolik moc by to bylo lepší. Socket bonusy splňovat nemusíte, pokud nedávají alespoň 7sp.

8. Macra
Já používám jen pár, ale jestli má někdo nápad na další tak sem s nimi Smile
Macra řadím podle užitečnosti

Wind Shear
#showtooltip Wind Shear
/stopcasting
/cast Wind Shear

Purge
#showtooltip Purge
/stopcasting
/cast Purge

Shock/Water Shield
#showtooltip [nomod] Flame Shock; [mod] Flame Shock ; [mod] Earth Shock ; [mod] Frost Shock
/cast [mod] Flame Shock
/cast [nomod] Water Shield
/cast [mod] Frost Shock
/cast [mod] Earth Shock


Ancestral Spirit
#showtooltip
/cast [mod] Ancestral Spirit
/stopmacro [nodead][notarget][combat][mod]
/em is returning the spirit to %Ts' body!
/cast Ancestral Spirit

Bloodlust
#showtooltip Bloodlust
/cast [mod] Bloodlust
/stopmacro [nocombat]
/in 40 /ra Bloodlust fades !!
/cast Bloodlust

Reincarnation
#showtooltip Reincarnation


Fly/Ground mount
/use [flyable, nomounted] Bronze Drake
/use [noflyable, nomounted] Swift Orange Raptor
/dismount [mounted]

Switch Difficulty
/run SetRaidDifficulty(GetRaidDifficulty() == 1 and 2 or 1)
/run SetDungeonDifficulty(GetDungeonDifficulty() == 1 and 2 or 1)



Snad jsem na nic nezapoměl. Také se chci omluvit že to není tak přehledné jak by mohlo být, ale je to způsobeno neochotou jístého nejmenovaného administrátora zadat své heslo do administrace, poklikat 3 tlačítka a přečíst mi 1řádek. Nezlobím se na tebe Zary.

Edit: Přidány macra
Edit2: Opraveny některé čísla
Návrat nahoru Goto down
 
Elemental Shaman
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Ibinko - elemental shaman
» Zulnar/shaman
» Restoration Shaman
» Enhancement Shaman
» Zereges - Shaman

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
 :: Theorycraft-
Přejdi na: