Trochu bych chtěl přiblížit shamana i ostatním, přejí příjemné počtení.
PS: Je to i pro mě abych měl všechno info na jednom místě
. Taktéž napsáním tohoto guidu sem se donutil zjístit některé věci
1. Basic InfoRestoration Shaman je AoE healer do raidu. Nejlepší Shaman na PVE je troll díky Berserkingu. Může nosit mail, štít i off handu, mace, axe, polearm, dagger, fist a staffky. Což je celkem výhoda, protože můžete ninjovat skoro všechno
2. Talent SpecZde je více možností základem je
0/13/58Je kombinovat talenty Improved Shield, Elemental Weapons, Ancestral Healing, Healing Focus, Healing Way
Improved Shield se hodí nejvíc kvůli maně
Elemental Weapons je dobré zezačátku (se slabším equipem, protože vám to dává větší boost)
Ancestral Healing je fajn, ale nestackuje se s priestovským talentem se stejným efektem
Healing Focus spolu s Concentration aurou dává 100% redukci pushbacku, což je na bossech jako XT, Sartharion apod. velmi užitečné.
Healing Way je taky dobrý, když po riptidu healuje tanka.
EnhacementAncestral Knowledge - +10% intellect
Thundering Strinkes - +5% crit chance
Improved Shield - +15% Healing Earth Shieldem, +15% více many z Water Shield orbů
RestorationImproved Healing Wave - -0,5s cast time Healing Wave
Tidal Focus - -5% cost many
Improved Water Shield - při critu je šance na doplnění many přes water shield
Healing Focus - -70% pushbacku
Tidal Force - viz. níže
Ancestral Healing - 10% redukce dmg na targetu při critu healu
Restorative Totems - +20% efekt Mana spring totemu
Tidal Mastery - +5% crit chance
Healing Way - +25% heal Healing Wavou
Nature's Swiftness - viz. níže
Purification - +10% healing
Mana Tide Totem - viz. níže
Cleanse Spirit - Upgrade Cure Toxins o přidaný curse
Blessing of the Eternals - +4% crit, o 80% zvýšená šance na apply earthlivingu u targetu pod 35% hp
Improved Chain Heal - +20% healingu chain healem
Nature's Blessing - +15% healingu intellectu
Ancestral Awakening - 30% critu healu healne nejbližší target.
Earth Shield - viz. níže
Improved Earth Shield - +2charge, +10% healu Earth shieldem
Tidal Waves - Po chain healu/riptidu má následující Healing vawe snížený cast o 60% a Lesser Healing wave má zvýšený crit o 30%, platí pro 2 healy.
Riptide - viz. níže
3. GlyphyMajorof Earth Shield - +20% healu Earth Shieldem
of Lesser Healing Wave - +20% healu malým healem, pokud má target Earth Shield
of Chain Heal - Chain heal healne o 1 člověka více.
(of Riptide - +6s hotka z riptidu)
Minornezáleží
of Renewed Life - Reinkarnace bez Reagentu
of Water Walking - Water Walking bez Reagentu
of Water Breathing - Water Breathing bez Reagentu
4. StatyHaste Rating >>> Spell Power > Crit Rating > Intellect > MP5 > Spirit
Haste RatingSnižuje rychlost castu a snižuje global cooldown. 1% spell haste = 32,79 haste rating.
Soft cap je 1269 bez Berserkingu s ním je to asi 704. Na resto shamana se ale nehodí počítat soft cap, protože main spell je chain heal s obrovským castem, takže haste = všechno.
Soft cap pro chain heal je 4650 haste ratingu jen s raid boostama, 3994 s 4mi částmi T8.
Někoho to možná překvapí, ale je to tak, haste je pro healera všechno, protože cast time = život tanka = život raidu. Každá desetina castu méně více než mít o pár desítek větší heal.
Spell Power (Bonus Helaing)Zvyšuje healing done, SP Cap není
Crit RatingZvyšuje šanci na crit. 1% crit chance = 45,91 crit rating
Shaman si crit chance zvedne Talentama o 14%.
Crit chance také závisí od Intellectu (konkrétně to je Intellect/166,667 + 2,2) takže konktrétní číslo na crit cap se spočítat nedá
Crit cap není vůbec důležitý, na toto číslo se není třeba soustředit a ani se ho snažit dosáhnout, haste je důležitý.
IntellectZvyšuje max manu o 15 * Intellect
Zvyšuje crit chance o Intellect / 166,667 + 2,2
Zvyšuje MP5 o nějakou malou hodnotu
(teoretický cap by byl 13800 při nulovém crit ratingu
)
MP5Jakožto shaman je tot váš jediný mana regen stat
Zvyšuje MP5
SpiritLehce zvyšuje MP5
Tenhle stat je málo využitelný
5. RotaceNěco jako rotace na heal neexistuje.
6. GameplayJako vždy je nutné znát taktiku na bossovi a předem si rozplánovat fight jak asi bude vypadat a CD si šetřit na různé speciální ability bossu.
Enchant na zbraň - Earthliving Weapon (110healing done a 20% šanci na aplikování hotky na target
Nahazovat si Water Shield, nejdůležitější buff pro vás, díky němu máte mp5 a crit healy vám doplňujou manu. Proto je vhodné dát si minor glyphu water shield, aby se nemusel tolik přehazovat když vás něco mlátí.
Jídlo - Imperial Manta Steak (40Haste rating), pokud máte problémy s manou pak Spicy Fried Herring (20MP5)
(Flaska - Flask of Pure Mojo (45MP5), pokud máte problémy s manou)
Elixir - Elixir of Lightning Speed (45Haste, Battle) + Elixir of Mighty Mageblood (30MP5, Guardian)
Scroll - Scroll of Intellect VIII (48 Intellect)
Potion - Potion of Haste, Runic Mana Potion pokud máte problémy s manou.
Earth Shield se udržuje na tankovi, Riptide se taky hodí, ale mít ho jako záchranu se taky vyplatí. Převážně se healuje Chain healem celej raid, pokud tank dostává velkej dmg tak s proclým Tidal Waves 2x Healing Wave, jinak jen Lesser (díky glyphu na earth shield healuje dost). Když je problém tak kliknout Tidal Force (+60% crit chance, snižuje se o 20 každým critem, 15sekund. 3min CD) nebo Nature's Swiftness (-100% cast time, 2min CD) na Chain Heal/velkej heal. Podle délky fightu se může hodit kliknout MTT hned ze začátku a pak ke konci než ho mít jen jednou.
FireFlametongue totem - 144SP (Raid) // Horší než Totem of Wrath, nesčítají se
Frost Resistance - 130 Frost Resist (Raid) // Nesčítá se s paladin aurou
WaterHealing Stream - Heal 36HP každé 2sekundy (Party) // Lepší než v ele/enha, ale ne o tolik, dáváte především mana spring
Mana Spring - 109MP5 (Raid) // Nesčítá se s BoW (který dává 92(110) MP5), ale ulehčíte paladinovi od aury (na TS se momentálně sčítá, takže obojí je bonus pro healery)
Cleansing - Každé 3sekundy odstraní Disease a Poison (Party) // Na některé bosse
Fire Resistance - 130 Fite Resistance (Raid) // Nesčítá se s paladin aurou
Mana Tide Totem - 6% max many každé 3s po dobu 12s. (parta) // 5min CD
WindWrath of Air - 5% spell haste (Raid) // Domluvte se s druhým šamanem kdo hází Wrath of Air a kdo Windfury
Windfury - 16% meele haste (Raid) // - | | -
Nature Resistance - 130 Nature Resist (Raid) // Konečně něco co nemá paladin
EarthStoneskin - 1150 armor (Raid) // Sčítá se s devotion aurou, takže je užitečný
Earthbind - spomalení movement speedu (Enemy) // Někdy se dá použít, např u XTčka nebo Glutha, ale raději nechte ele shamana, protože jejich totem i rootne
Strenght of Earth - 155 Strenght a Agility (Raid) // Využitelný jen když není DK, nestackuje se s Horn of Winter, pokud ale máte body v Enhacing totems tak je dobré se domluvit s DK, že nemusí dávát horn, protože vy uděláte víc
Tremor - Jednou za 3-5s shodí Fear, Charm a Sleep (Party) // Občas se může hodit, třeba i jen na trashi
Je taky důležité si uvědomit že totemy vydrží jen 5min a fighty s bossem mohou být i delší takže je dobré vhodné je pak i obnovit, taky je důležité že totemy mají range jen 30y a vaše skilly mají 40 takže pokud castíte na maximální range tak tank nemá např stoneskin totem, čehož je škoda. Takže je dobré hodit totemy někam doprostřed, ale zase né tak aby se na ně něco spawlo a zničilo je.
7. GearVýše jsem už popsal na jaké staty se zaměřovat a kterým se vyhýbat. teď bych se zaměřil více na set bonus, enchanty a gemy
Set BonusyT7 2 - +10% efekt water shieldu
T7 4 - +5% healing chain healem a healing wavou // jako vždy, nejlepší bonus na nejhorším equipu
T8 2 - -1s CD Riptide // nezvýší heal performace
T8 4 - -0,2s cast chain healu // docela dobrej bonus
EnchantyHead - 30SP, 10MP5 - reputace s Wyrmest Accord
Shoulder - 24SP, 6MP5 - reputace s Sons of Hodir
Back - 23 Haste Rating
Chest - 10MP5
Wrist - 30SP
Hands - 28SP
Waist - Eternal Belt Buckle (16Haste Rating) - Blacksmith
Legs - 50SP, 30Stam - Tail
Feet - Tuskars Vitality (8% movement speed - asi mi to neuvěříte ale nejlepší ench pro castery)
Shield - 25Intellect
Weapon - 63SP
GemyMeta Slot
Insightful Earthsiege Diamond - 21Int, Restore many na spell castu - Na splnění stačí 1 od každého
Red slotReckless Monarch Topaz (O) - 9SP, 8HasteBlue slotEnergized Forest Emerald (G) - 8Haste, 4MP5Yellow slotQuick Autumn's Glow (Y) - 16HasteSocket bonusy splňovat nemusíte, stačí 2x splnit socket bonus, kvůli meta socketu a jinak dávat haste gem, ale to závisí od bonusu.
8. MacraMacra řadím podle užitečnosti
Wind Shear#showtooltip Wind Shear
/stopcasting
/cast Wind Shear
Healing Wave#showtooltip Healing Wave
/cast [mod] Nature's Swiftness
/cast [mod] Tidal Force
/cast [mod:ctrl, mod:alt, @player][mod, @player] Healing Wave; Healing Wave
Chain Heal#showtooltip Chain Heal
/cast [mod] Nature's Swiftness
/cast [mod] Tidal Force
/cast [mod:ctrl, mod:alt, @player][mod, @player] Chain Heal; Chain Heal
Purge#showtooltip Purge
/stopcasting
/cast Purge
Earth Shield#showtooltip Earth Shield
/cast [button, target=player] Earth Shield
/clearfocus [mod]
/stopmacro [mod] [button]
/focus [target=focus,noexists] [target=focus, dead] target
/cast [target=focus, exists][target=player] Earth Shield
Ancestral Spirit#showtooltip
/cast [mod] Ancestral Spirit
/stopmacro [nodead][notarget][combat][mod]
/em is returning the spirit to %Ts' body!
/cast Ancestral Spirit
Bloodlust#showtooltip Bloodlust
/cast [mod] Bloodlust
/stopmacro [nocombat]
/in 40 /ra Bloodlust fades !!
/cast Bloodlust
Reincarnation#showtooltip Reincarnation
Fly/Ground mount/use [flyable, nomounted] Bronze Drake
/use [noflyable, nomounted] Swift Orange Raptor
/dismount [mounted]
Switch Difficulty/run SetRaidDifficulty(GetRaidDifficulty() == 1 and 2 or 1)
/run SetDungeonDifficulty(GetDungeonDifficulty() == 1 and 2 or 1)