PříjemCalendarFAQHledatSeznam uživatelůUživatelské skupinyRegistracePřihlášení

Share | 
 

 Rogue? Beast tank on the world/PVE

Goto down 
AutorZpráva
Bols
Admin
avatar

Poèet pøíspìvkù : 68
Join date : 10. 06. 11
Age : 30
Location : Brno

PříspěvekPředmět: Rogue? Beast tank on the world/PVE   Wed Jun 06, 2012 4:14 pm

Takže tady je něco málo o assa rogune co se týče PVE.
dozvite se tady něco o:
buildy
Glyphy
Gemy
Staty
Zbraně
rotace
Věci okolo
enchanty
Equivalence Points
Addony a User Interface


Nejvíce hraný Build na Twinu je
51/18/2
Zaměření na Envenom a nejruznější poškození jedy.

Glyphy

Major:
- Glyph of Mutilate
- Hunger for Blood

- Tricks of the Trade (i když bez 2pT10 nezvedne dmg přimo vám, tak zvedne celkovou dmg raidu)
- Fan of Knives (tenhle glyph se používa na čištění trashe, kdy se jenom prehodí dual spec na alternativní sadu talentů a glyphů)

Minor:
- Safe Fall (občas se stane, že tenhle glyph zachráni život) : )
- Vanish

Gemy + barvy socketů:
- červené a žluté sockety gemovat podle bonusu za barvu
- meta: +21Agi/+3% Crit dmg
- červený: +40AP
- žlutý: +20AP/+10Haste (zakladní situace)
- modrý: do jednoho (vetšinou nejlíp vychazí bonus co mají legy) strčit Nightmare tear kvůli aktivaci metagemu. Jinak se modrým gemům barevně vyhnout (rozhodně tam nestrkat nic se staminou). Ty bonusy prostě nestojí za to.
- v momentě, kdy spreadsheet ukáže, že při momentálnim gearu, který máte na sobě, je 1 bod Haste > 2 EP, červené sockety gemovat +20AP/+10Haste a žluté sockety +20Haste

Staty

Co se týče statů z gearu a celkově z gemování, tak chcete mít samozřejmě v idealním případě 0 resil a následující staty kontrolovat podle tohoto pořadí:
1) Expertise cap
- každá WotLK roguna nutně potřebuje Expertise cap víc než všechno ostatní! Cap je 26 Expertise, což odpovídá 216 Expertise ratingu.
2) Spell Hit cap
- Spell Hit cap s 5/5 Precision je 315. Pokud je ve stalé raid partě navíc buff z Imp FF nebo Misery, tak je potřeba jenom 237, když se k tomu přidá i drenaisky Heroic Presence, tak se společně s Imp FF/Misery sníží potřebný cap na 210.
--------(značná mezera)----------------------------------------
3) AP, Haste
------(další značná mezera)-------------------------------------
4) Hit se nevyplati mit nad spell hit cap, pokud nehrozi Crit cap, což si myslím, že do T10 (nebo spis 277 ilvl) není problém. : )
5) Crit a ArPen jsou naprosto nudné, zbytečné a nezajímavé staty pro Assasination

Smůla je, že v tuhle chvíli je dost těžké mozne zjistit, jestli AP nebo Haste je lepsi volba vzhledem k tomu, ze posledni stary spreadsheet z WotLK obsahuje az gear odpovidajici T9+ a pochybuju, že by ho nekdo šel predelat. Do ICC je nejlepší varianta předpokládat, že AP bude ve využitelnosti vždy nad hastem (a podle toho gemovat). : )

Zbraně jedy

- ohledně zbraní, pokud je šance sáhnout si na PvP zbraně, které mají větší dps nez PvEčkové, určitě jít do nich, protože to je v podstatě nejdůležitější část gearu u roguny (a dps je u našich zbraní nejdůležitější stat). Obecně platí, že PvP zbraň o tier vyšší bude lepší volba než PvE zbraň o tier nižší (především MH).
- bez nějakých experimentů platí, že je nejlepší mít pomalou MH s Instant Poisonem a rychlou OH s Deadly. Pokud maš zbraně, které jsou stejně rychlé, tak Deadly na MH. Pokud se stane, ze budeš mít rychlou daggeru, která bude mít větší dps nez pomalejší daggera, tak rychlejší daggera patří do MH (Deadly poison v tom pripade bude na MH zbrani).
- je teoreticky možné, že se vyplatí mít 2 rychlé daggery (i s ilvlem, který je momentálně dostupný), což by měla být záležitost především high end hc gearu. Všechny koeficienty u dmg abilit a u poisonů samozřejmě nejsou přesně tak, jak by měly být, takže se rozhodně vyplatí vyzkoušet, která kombinace zbraní bude mít jaký výsledek (i když v podstatě nejjednodušší a nejjistější je vždycky varianta pomalá MH rychlá OH, kterou nejde nic zkazit).

ROTACE

Co se týče rotace, tak je nutné se řídit těmito pravidly:
- začinat vždycky ze steathu s ToT na prvního tanka, pak Garrote -> SnD -> HfB -> Mutilate -> 4/5cp Envenom (během Heroismu/Bloodlustu se vyplatí i 3cp Envenom, pokud by to jinak znamenalo, že spadne Envenom buff)
- až spadne první Overkill, tak Vanish na cooldown
- SnD nesmi za žádných okolností spadnout
- HfB se nerefreshuje dřív nez na 5sec (i to je moc)
- ToT na KAŽDÝ!! cooldown. Nejdřív na tanky, potom podle situace v threadu na dobrého dmgera, který nemá problémy s threadem (ideálně jiná roguna v raidu). Kdo nedává ToT na cooldown je roguna nah**no a měl by rerollnout na retriba, tečka.
- Envenom buff se NESMÍ překrývat. (tzn. nedávat Envenom, pokud je na tobě pořád Envenom buff. Jedině, pokud je potřeba vyplácat energy v situaci, kdy by jinak hrozilo, že se energy capne a zacne přibývat naprázdno.
- obecně se vyplatí před Envenomem poolovat (šetřit) energy kvůli tomu, že pak Mutilate profituje ze zvýšené šance na proc poisonu z utoku.
- většinu cooldownů (Cold Blood, trinkety, Eng enchant) je potřeba dávat tak, aby běželi současně + davat je na cooldown (+soucasně s Heroismem/Bloodlustem)
- nikdy se nedostat do situace, kdy budeš mít maximum energy, která začne přetékat.

Veci okolo

Věci okolo:
- pokud chceš rogunu jako raidovacího maina, zbav se dementních profesí jako je skining, herbalism a mining. Co se týče dps boostu, na WotLK to funguje takhle: Eng (Haste ench na rukavice + Saronite bomby na cooldown!) > Jwc > zbytek
- v době kdy se hodí Heroism/Bloodlust chceš mít v ideálním případě na sobe Overkill buff + zaplé trinkety + !!!potion na haste, který ve stacku se vším ostatním udělá značný rozdíl v dps
- jidlo a flasky jsou snad samozřejmost, pokud je zrovna nějaký event, brát s sebou na raid i eventové věci, jako parfémy atd.
- pokud jsou v raidu dve roguny, prvni nástřel (Tricks of the Trade) hodit na tanka a zbytek fightu se nastřelovat navzájem (pokud thread tanků neklesne, například tím, že umřou : ) -> ress)
- WotLK raidy jsou obecně neuvěřitelně jednoduché, takže nestát v žadných sračkach a nenechat se zabit by nemělo dělat problém. Kvůli tomu je celkem nutnost mít v nastavení zobrazení maximálni detaily pro spelly + co je nejdůležitější, mít zaškrtnutou kolonku projected textures.
- nezapomenout, že existuje abilita Feint, která značně redukuje AoE dmg a v intenzivnich fightech může dost často zachránit roguně krk nebo healerům manu (ne že by jim docházela, ale hodí se to vědet) x)

Malý problém, jak jsem na začátku napsal, nastáva v situaci, ktera tu je, a tou je bonus z dostupného PvE gearu. Z toho důvodu je teoreticky možné, že se vyplatí ho zařadit do rotace, 2 talenty z Fleet Footed přesunout do Blood Spatter a Glyph of Tricks of the Trade změnit na of Rupture. To si ale musite otestovat sami. (V podstatě se tahle varianta nemůže s 3.3.5 taentama nikdy stát, tzn i zkoušet to je celkem zbytečné, ale radši to tu mám - co kdyby) : ))

Enchanty


___Slot___ ________Name________ _____Stat_____ _________Note_________
Weapon Berserking 400AP/proc
Helm Arcanum of Torment 50AP, 20crit Knights of the Ebon Blade - Revered
Shoulders Master's Inscription of the Axe 120AP, 15crit Inscription
Greater Inscription of the Axe 40AP, 15crit Sons of Hodir - Exalted
Chest Powerful stats 10 all stats
Cloak Flexweave Underlay 23Agi, parachute Engineering
Swordguard Embroidery 400AP/15s proc Tailoring
Greater Speed 23haste
Major Agility 22Agi
Bracers Fur Lining 130AP Leatherworking
Socket Bracer +socket Blacksmithing
Greater Assault 50AP
Gloves Hyperspeed Accelerators 240haste/12sec Engineering
Socket Gloves +socket Blacksmithing
Crusher 44AP
Legs Icescale Leg Armor 75AP, 22
Boots Nitro Boosts 24crit, sprint/5s Engineering
12hit, 12crit
Cat's Swiftness 6Agi, run speed
Belt Eternal Belt Buckle +socket
Ring Assault 40AP Enchanting

Addony


Addony a User Interface:
Tohle, i když by se na první pohled mohlo zdát jako relativně zbytečné pro probírání do detailu, je jedna z věcí, které kvalitní PvE guildy vyžadují rozepsat v každé přihlášce. Důvod je jednoduchý - můžete se snažit hrát jakkoliv dobře, ale se zaplácaným monitorem prostě do těch zelených sraček na zemi dřív nebo pozdějc stoupnete. : ))) Když zaběhnu trochu do teorie, zorné pole, ve kterém se dá zaostřit a číst není u lidí až tak velké. Tím pádem je ideální soustředit věci, na které se člověk potřebuje dívat často na jedno místo, aby nebylo nutné neustále přebíhat očima z jedné strany monitoru na druhou. Jako ideální možnost se tedy jasně nabízí spodní střed monitoru, což je v podstatě pravý opak toho, jak vypadá základní Blizz UI.

Je důležíté mít napaměti, že je třeba neustále pozorně sledovat některé věci (viz následující sekce) jako vlastní+target buffy a debuffy, CP, cooldowny, aktuálního tanka, focus target, energy a mít neustále přehled o příštích abilitách bosse, cast baru (kvůli okamžitému kickování občas 1,5 sec dlouhých castů) a okolím prostředí.

Jako melee dmg dealer (tzn neustálé se vyhýbání věcem přímo pod bossem) je základní věc mít UI co nejčistší. V idealním případě by tam kromě mapy měli být jenom cooldowny, unitplates sebe a targetu (+ maximálně focus) a základní addony, rozhodně nemít vytažené bindy, atd. Rozhodně je zbytečné si jako někteří šílenci vytahovat celý raid a podobně. : ) Rozhodně se vyplatí investovat klidně i několik hodin a pohrát si s vlastním UI (pro línější se dají relativně dobré UI stahnout, i když tohle bude jenom málokdy sedět jako to, co si postavíte sami podle toho, co vám přesně vyhovuje).

S tím souvisí addony. Následující výčet rozhodně neni nějaký top, je to prostě seznam věcí, které mě dohromady sedly, líbily se mi, takže je sem dám aspoň jako inspiraci:
- Prat - chat
- Aloft - unitplates
- Squeenix - minimap
- Deadly Boss Mods - nutnost mít minimálně aspoň podobný addon
- Omnicc - cooldown na barech
- Bartender4 - custom bary
- Pitbull4 - unitframes (i přes nechutně dlouhé a občas pitomé nastavování) : )
- Satrina Buff Frames - jednoduché nastavení zobrazování buffů a debuffů
- Quartz - castbar
- nějaká verze combat textu (třeba SCT), která ho odpálí někam na bok, kde nezavazí : )
- Snowfall Key Press
- Omen3 (nutný základ)
- Powerauras
- Recount

Nejdůležitější z toho výčtu je jednoznačně Omen (jedno blbé přeaggrování dost často znamená wipe raidu), na který i když se člověk nemusí v podstatě vůbec dívat (kromě občasné kontroly, kam by měl letět příští nástřel) kvůli nastavení blikání při vysokém threatu. Těsně za ním je DBM, který je ale nutné zase nastavit tak, aby zobrazoval jenom věci, které můžou Rogunu nějak v průběhu encounteru ovlivnit (což je naštěstí hrozně jednoduché). Je tak možné se připravit na veškeré ability bosse několik sekund předtím, než opravdu příjdou. Je dobré myslet i na to, že některé ability a fáze encounteru jsou závislé na % hp bosse. Proto je třeba mít unit frames, které jsou schopné to ukazovat.

Jediný příklad mého UI, které by šlo aspoň trochu použít pro ilustraci (uprostřed encounteru většinou neni co screenovat) : )) je tady. Není 100% dodělané, je staré a je tam floating text uprostřed, ale aspoň tam jde vidět focus target (ten war dole neni tank) na nástřely mimo tanky a jakž takž i rozložení (včetně filtru buffů a debuffů, které chci vidět - to platí i pro target).
- na nástřely je dobré mít dvě macra na main a off tanka (+ na focus dmgera) bez uvozovek: "/cast [target=jmenotanka] Tricks of the Trade". Kvůli tomu je dobré mít vytažený target’s target, aby se předešlo nástřelu toho, kdo netankuje. : D (ano, stává se) O: )

I když někteří možná můžou být proti tomu, mě vždycky pomáhá mít vytažený Recount s dmg done. Kromě toho, že si přes něj jde v momentě vytahnout kdo co pokazil : D, jsem věděl, kolik dps od sebe očekávat, takže pokud se něco o +/- 500 změní, mám okamžitou zpětnou vazbu na to, že dělám něco dobře, popřípadě že se nesoustředím a musím zabrat. Tohle je ale samozřejmě osobní preference. ; )

Kromě nějakého dmg metru, který funguje jako okamžitý, i když značně nedokonalý feedback, je pro maximalizaci dps nezbytně nutné používat logy. Zároveň společně s UI je to druhá věc, která se často vyskytuje v přihláškách do PvE guild. Stejně jako u UI je i tady důvod jednoduchý - jde tam vidět kompletní záznam všeho, co se při encounteru stane, včetně všech chyb, které tam kdo udělá. ; ) Jedna z nejlepších logovacích stránek je World of Logs, které nabízí možnost detailně se podívat na použití veškerých abilit během jednotlivých encounterů.

Fungují jednoduše (předpokládám, že by teoreticky měly fungovat i na private servery, i když - kdo ví jaké proti tomu mají pravidla a zabezpečení. Každopádně některé jiné stránky určitě fungovat budou: ) - stačí si stáhnout program, který bude zapisovat všechny údaje z combat logu do .txt souboru, který se buď v průběhu hry nebo ručně nahraje do web interface, které ho poskládá do nespočtu tabulek. Je tak potom pro Rogunu jednoduché si najít, jaký uptime SnD byl ve kterém pokusu na kterém bossovi, do jakých věcí na zemi bylo šlápnuto, uptime Envenom buffu, čas na bossovi, celkově damage dealt (a čím) a recieved (a od čeho), synchronizace buffů a podobně. Člověk tak má jasnou rekapitulaci všeho, co během fightu udělal, a jde tak jednodušše najít, kde byla chyba a co by se mělo zlepšit.

Logy jsou tak nezbytně nutný krok pro maximalizaci DPS. Určitě každá Roguna někdy slyšela, že hrát ji v PvE je blbuvzdorné atd. Možná je lehčí než některé jiné role jiných class, možná je těžší - srovnávat je to zbytečné, protože to stejně nikam nevede. Každopádně, faktem pořád zůstává, že existuje několik drobných věcí, které mezi dvěma Rogunama se stejným equipem a stejnou rotací udělají rozdíl přes přes 20% DPS. To opravdu důležité totiž neni v tom “co mačkat”, ale “jak a kdy přesně to mačkat”. : )

Základ je správný opener. Pokud si nejste 100% jistí, že okamžitě po začátku fightu bude na targetu bleed, tak vždy začínat s Garrote. Jinak se vyplatí Mutilate-HfB-SnD (protože cestou k bossovi ve stealthu ztratíte trochu času). Je důležité nemít nesmyslné bindy a mít tak připraveno okamžitě s prvním dropem energy použít veškeré cooldowny, jako Saronite Bomby (nepodceňovat! - dělají až 1% celkové dmg), tinker na ruce, trinket (pokud je on use) a Cold Blood s prvnim 5cp Envenom (aby se stihli cooldowny během fightu co nejvíckrát refreshnout). Jenom Vanish použít okamžitě po pádu prvního Overkillu.

Po prvním nástřelu na tanka, který by měl přijít ještě před začátkem encounteru je důležité nastřelovat nejlepšího dmgera (ideálně melee, který je blízko), který zároveň nemá problémy s aggrem - nejlépe s druhou Rogunou sebe navzájem. Ale ani když v raidu nebude druhá Roguna, je třeba jiného dmgera nastřelovat, kvůli buffu na dmg (později s p2T10 bonusem i kvůli energy) každý cooldown, takže je potřeba s tím při sledování Energy počítat.

Část s prvním (a každým dalším) Envenomem začíná být trochu složitější, protože je nutné poolovat (šetřit) Energy na úroveň maxima - asi 2GCD (2 a kousek sekundy), což při maximu 100 energy je kolem 75-80. Tohle je důležité proto, aby v případě, že po první rychlé Muti nebude na targetu 4CP (proc +1CP z finisheru a crit Muti). Pokud se tak nestane (což by mělo být cca 55-60% případů) je nutné, aby i druhá Muti (na 4-5CP před dalším finisherem) vyšla v 5-6 sekundovém rozmezí od Envenomu kvůli Envenom buffu (obě daggery mají při Mutilate šanci na proc poisonů - tzn 1 IP z MH + 1 IP z OH Deadly procu -, což znamená, že Mutilate má největší efekt během nahozeného buffu).

Ať už se stane kterákoliv z těch variant (tzn Env+1 Muti na 4CP nebo Env+2 Muti na 4-5CP) je nezbytné dávat pozor na následující dvě věci:
1) znovu počkat na dostatek energy, nehledě na to, že je na targetu dostatek CP, což by mohlo svádět k okamžitému finisheru
2) počkat, až Envenom buff vyprší. NIKDY nedávat Envenom, pokud na tobě bude pořád ještě buff z toho minulého. Env buff je po SnD nejsilnější věc, kterou Rogue má, takže je ho potřeba využít tak, aby byl uptime (čas, který je aktivní) co největší. Proto je nezbytné ho neplýtvat. V dobrém single target fightu by se tak uptime Envenom buffu měl pohybovat nad 70%.

Druhý bod má pouze jednu výjimku, a to je, když by hrozilo clipnutí (max) Energy, což by znamenalo ztrátu dps. Proto se v nejnutnějších případech dá Envenom použít když by hrozilo, že začne Energy přetékat (nikdy neplýtvat Energy na Mutilate, která by měla za následek víc než 4-5 cp nebo na refreshnutí buffů, pokud je na to ještě dost času!!!).

Je důležíté mít na paměti, že Slice and Dice dělá 40% dmg Roguny ve fightu. Proto musí být samozřejmost 100% uptime buffu, který prostě nesmí nikdy spadnout. Stejně tak je potřeba na sobě mít 100% uptime HfB. Tady je ale rozdíl mezi používáním CD (které se pálí co nejdřív je to možné) v tom, že HfB se nerefreshuje dřív, než 1-3 sekundy před vypršením, protože každá sekunda navíc je promarněná Energy.

Cooldowny je ale zároveň třeba stackovat (kvůli multiplikativnímu efektu jejich buffů což znamená, že mají větší efekt - 1.2*1.2, než když by se použili zvlášť - 1.2+1.2). Krásně to jde vidět na následujícím příkladu z WoL - tady je link. Nahoře jsou dva šedé taby. V prvním (dvě tlačítka) cvaknout na “Buff Details”, ve druhém na “Buffs Gained”. Nahoře se objeví graf a dole tři tabulky. V tabulkách zakliknout křížek u následujícího:
- Overkill (Vanish)
- Hyperspeed Acceleration (tinker na ruce)
- Heroism
- Speed (potík)

Jde tam krásně vidět, jak by na začátku mělo vypadat stackování buffů (i když ke konci se mu to až tak nepovedlo). Mimochodem, dál tam jde krásně vyčíst i onen uptime Env buffu, SnD a HfB. Každopádně, tím se dostáváme k Heroismu, což je nejdůležitější část celého fightu. Roguna by měla přesně vědět, kdy se nahodí, a podle toho chvíli počkat s použítím cooldownu tak, aby zároveň s Heroismem byly nahozené veškeré trinkety, tinkery a všechno ostatní, včetně potíku na Haste, který udělá neuvěřitelný rozdíl, když se s Heroismem stackne. Během nahozeného Hera/Bloodlustu je důležíté mít na paměti další věc. Vzhledem ke značně zvětšenému Attack Speedu, je nutné na sobě držet Envenom buff 100% času (ztracená dmg z fullCP Envenomu se víc než vynahradí bonusem na proc poisonů z častějších útoků). Proto, pokud Envenom buff spadne, je nutné výjimečně použít klidně i 3cp Envenom, jenom aby se maximalizoval uptime buffu (1-2cp se už ale nevyplatí).

Samozřejmost by měl být co nejdelší i čas, po dobu kterého se na hýbacích encounterech dmguje. Proto se nebát házet Sprint a jít do Nitro Boosts na boty. S tím souvisí i používání ostatních abilit, které by Rogue normálně donutili přestat útočit nebo prostě utíkat/schovat se. To v podstatě znamená, vědět a nebát se v pravý čas (podle DBM) používat Feint, který značně redukuje AoE dmg, Cloak of Shadows na shození dotek/debuffu/vyhnutí se zelenému hnusu na podlaze, případně defensivně Vanish/Shadowmeld na zmizení z targetu bosse.

Mezi další drobnosti patří:
- ne, Roguny nikdy nenahazují Expose Armor, pokud je v raidu aspoň jeden jiný člověk, který by to mohl udělat (znamená to pro nás největší dmg loss ze všech ostatních, kteří to umí.)
- stejně tak nedáváme na nikoho Crippling, Mind Numbing nebo Wound Poison, pokud je aspoň jedna classa, která by to mohla udělat. Instant poison, kterého by sme se museli zbavit totiž dělá 30% dmge (btw dalších 30 je melee dmg, kolem 12 Envenom, po 5 Muti a DP)
- Roguny kickují (ano, i ty!). Některé casty a hlavně i channely je třeba přerušovat instantně (maximálně do sekundy a kousek po začatku castu). Na takových encounterech je třeba s tím počítat a energy nevyplácávat celou, ale držet si neustále minimum na Kick (není ale třeba se bát prodlevy z global cooldownu, protože Kick je z něj vyňatý).


_________________
Návrat nahoru Goto down
Zobrazit informace o autorovi http://planb.forumczech.com
 
Rogue? Beast tank on the world/PVE
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
 :: Theorycraft-
Přejdi na: