Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
PříjemLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Mana Regeneration

Goto down 
AutorZpráva
Zereges




Poèet pøíspìvkù : 55
Join date : 06. 08. 11
Age : 30

Mana Regeneration Empty
PříspěvekPředmět: Mana Regeneration   Mana Regeneration EmptyWed Nov 02, 2011 5:51 pm

Mana Regeneration Mechanism

Předtím, než začnu něco povídat o regeneraci many je dobré si uvědomit co to mana ve skutečnosti je.
Mana (MP - Mana Points - Mana body) je jakási energie, která je potřebná pro sesílání kouzel. Sesílání kouzel stojí buď #(číslo, počet) many (resp. % z base mana) nebo %(procento, část z celku) many (resp. % z total mana). Maximum many závisí na levelu a intellectu (popřípadě talentech, které mají v popisku "increases maximum mana by" nebo "increases total mana by" nebo jen "+mana") a vypočítá se ze vztahu Total mana = BaseMana + 15*intellect. BaseMana je základní mana charu (mana kde INT = 0) a pro každý class a level má svou hodnotu podle následující tabulky :
ClassBase Mana (80lvl)
Druid
3496
Hunter
5046
Mage
3268
Paladin
4394
Priest
3863
Shaman
4396
Warlock
3856

Jak jsem už řekl, mana se zvyšuje intellectem podle 15*INT, ale není to tak úplně pravda, je to pouze jednoduchý (přibližný) odhad. Správnější vztah by byl (min(20, Int) + 15*(Int - min(20, Int))) z toho vyplývá že máme 2možnosti jak manu vyjádřit :

  1. ∀INT∈(20,∞): Bonus mana = 20 + 15(INT-20)
  2. ∀INT∈<0,20>: Bonus mana = INT


Tohle číslo se vám zobrazí u popisu intellectu ("Increases Mana by x"). Hodnotu base many tedy dostaneme odečtením tohoto čísla od vaší maximální many bez talentů (popř. můžete zkusit script /script local mm = UnitManaMax("player"); local int = UnitStat("player", 4); local mfi = math.min(20,int)+15*(int-math.min(20,int)); DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("BaseMana: "..mm-mfi.." = "..mm.."-"..mfi);).

Nyní k mana regenu
Mana regen, tedy v češtině doplňování many dělím na aktivní, pasivní a přirozený které se pak ještě dál dělí.
Aktivní regen many je ten, kdy po vykonnání isté činnosti - použítí skill, vypítí potku - se vám instantně obnoví určitý počet many.
Pasivní regen many je takový, kdy něco uděláte a tento čin vám bude po nějakou dobu doplňovat manu, (Divine Plea, Innervate, ...)
Přirozený regen many je ten na který se zaměřím nejvíce a sice regen ze spiritu/mp5.

K aktivnímu regenu bych jenom poznamenal že potiony, které doplňujou manu/hp mohou critnout, čímž se zvýší jejich efekt o 50%.

Nyní tedy k tomu přirozenému regenu. Je to takový regen, který probíhá pořád nezávisle na okolnostech (kromě vezaxe v UD).
Mana regen je číslo, které vyjadřuje kolik many se mi obnoví za 5vteřin. Každé 2vteřiny se obnoví mana podle toho, kolik many se vám obnoví za 5vteřin, tedy každý tick mana regenu se vám obnoví 5/2*mana regen many.
Přirozený mana regen se skládá ze dvou složek, MP5 a spirit-regen, tedy mana regen = MP5-regen + spirit-regen. MP5 regen se vypočítá jednoduše součtem všeho co vám mp5 dává (equip, talenty, ...). Výpočet spirit-regenu je trošku složitější, závisí na levelu, spiritu a intě. Vzorec je
SpiritRegen = (0.001 + (SPI x sqrt(INT) x BASE_REGEN)) x 5 (číslo u spiritu oznečené jako "Increases mana regeneration by x while not casting")
BASE_REGEN = 0.003345 pro lvl80.
Mana regen je ovlivněný tím, zda jste nebo nejste v combatu (resp. zda castite (mezi castění se nepočítá tzv. fake-cast nebo stop-heal) nebo necastíte). Pokud castíte, pak platí SpiritRegen = 0, tedy ManaRegen = mp5. Spirit-based healeři (druid a priest) mají talenty, které tuto vlastnost potlačují a dovolují regenerovat část many ze spiritu. Pro upřesnění kdy cástíte a kdy ne je zaveeno takzvané Five Second Rule (FSR=5SR - pěti vteřinové pravidlo), které říká, že "Pokud po dobu 5ti vteřin nedocástíte žádný spell, který stojí manu, pak se vám začne doplňovat mana ze spiritu do doby, než opět vycástíte skill, který stojí manu." N2které skilly mohou být označovaný, že pr oně platí OO5SR nebo I5SR. OO5SR = Out Of Five Second Rule ; I5SR = In Five Second Rule. Všeobecně platí že pro skilly, které nestojí manu platí OO5SR a naopak.

Tohle je asi základ mana regenu, dotazy?
Návrat nahoru Goto down
 
Mana Regeneration
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
 :: Theorycraft-
Přejdi na: